Apple’ın ‘etiket’ şartı WhatsApp’ı kızdırdı

 WhatsApp, App Store’da geliştiricilerin hangi kullanıcı verilerini topladıkları konusunda bilgi gönderme şartı getiren Apple’a sert tepki gösterdi.

WhatsApp’dan Apple’a haksız rekabet ve gizlilik tepkisi!

Facebook’a ait olan WhatsApp, Apple’ı haksız rekabet ve gizlilik konusunda eşit davranmamakla suçladı.

App Store’da yer alan uygulamalardan gizlilik verilerine ait açıklama isteyen Apple’ın iMessage uygulaması, iPhone’lara önceden yüklenmiş olarak geliyor ve yeni gizlilik etiketlerinin gösterileceği App Store’dan indirilmesi gerekmiyor.

Apple, uygulamaların topladığı veri türlerini açıklamak için gizlilik etiketlerini “finansal bilgiler” veya “kullanıcı içeriği” gibi geniş terimler halinde düzenledi. Facebook, bu şartların kullanıcıları WhatsApp’ın topladığı veriler konusunda endişelendirebileceğini ve bunun rekabet açısından bir dezavantaj olduğunu vurguluyor.

WhatsApp, gerekli bilgileri Pazartesi günü Apple’a gönderdi, ancak WhatsApp tarafından yayınlanan bir blog gönderisinde “Apple’ın şablonu, uygulamaların hassas bilgileri korumak için uygulayacağı tekniklere ışık tutmuyor” denildi.

WhatsApp sözcüsü Axios’a ise konuyla ilgili “Etiketlerin birinci ve üçüncü taraf uygulamalarında tutarlı olması gerektiğini ve uygulamaların kişilerin özel bilgilerini korumak için alabileceği güçlü önlemleri yansıtması gerektiğini düşünüyoruz. İnsanlara okuması kolay bilgiler sağlamak iyi bir başlangıç ​​olsa da, insanların indirdikleri uygulamalardaki bu ‘gizlilik‘ etiketlerini iMessage gibi önceden yüklenmiş uygulamalarla karşılaştırabilmelerinin önemli olduğuna inanıyoruz” açıklamasını yaptı.

Axios’a , “WhatsApp insanların mesajlarını veya kesin konumunu göremezken, biz bunu yapan uygulamalarda aynı geniş etiketleri kullanıyoruz” dedi.

Geliştiricilerin uygulamaları hakkında gerekli gizlilik bilgilerini göndermeleri için son tarih dündü. Gizlilik etiketlerinin “Uygulama Mağazası”nda ne zaman görünür olacağı bilinmiyor.

LoL: Wild Rift yarın Türkiye için kullanıma açılıyor!

 League of Legends (LoL) deneyiminin yeni platformlarda da oyunculara sunulabilmesi için pek çok yenilikle, özel olarak geliştirilen League of Legends: Wild Rift, Türkiye’deki oyuncularla buluşmaya hazırlanıyor. Merakla beklenen oyun, yarın saat 13:00 itibarıyla Açık Beta dönemiyle Türkiye’de aktif hale geliyor.  Peki Wild Rift neler sunuyor? Detaylar haberimizde…

LoL: Wild Rift yarın 13.00’te oyuncularla buluşuyor

Riot Games’in geliştirdiği ve yayıncısı olduğu League of Legends: Wild Rift için Türkiye ve pek çok ülkede geri sayım başladı. Yeni oyun, 10 Aralık saat 13:00 itibarıyla açık betasıyla Türkiye’deki oyuncularla Türkçe olarak buluşuyor. Wild Rift, bölgesel açık beta süreciyle 7 Aralık itibarıyla Okyanusya, Tayvan ve Vietnam’da erişime açılmıştı. Yarın itibarıyla ise Wild Rift, Türkiye, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ve Rusya ve CIS bölgelerini kapsayacak şekilde büyüyor.  Bu bölgelerdeki tüm oyuncular Wild Rift’e Android ve iOS‘tan tam erişim kazanacak.

Türkçe seslendirme ile geliyor

Riot Games, bu oyun için Türk oyunculara da fazlasıyla önem göstermiş. Bu kapsamda şirket, alanında yetkin isimlerle bir araya gelerek metinlerden seslendirmelere kadar yoğun bir yerelleştirme sürecini geride bırakmış. Oyunun anlatıcı sesi için Dilek Gürel ile çalışılmış. Şampiyonlara, aralarında Yekta KopanCem KurtoğluEngin AlkanMazlum KiperMüge OruçkaptanElif AcehanFatih ÖzacunMurat Şen ve Rıza Karaağaçlı gibi deneyimli isimlerin yer aldığı geniş bir sanatçı kadrosu hayat verdi.

Wild Rift tasarlanırken, oyuncuların gerçek ustalıklarını ve becerilerin yansıtabilecekleri bir oyun olması hedeflendi. Bu kapsamda para karşılığında avantaj elde etme, oynamak için belli bir süre bekleme, açılır pencere gibi dış etkenler oyuna dahil edilmeyerek oyuncu deneyimi güçlendirilmiş. Wild RiftLeague of Legends dünyasının küresel topluluğu, Runeterra’nın sürekli genişleyen oyun içi evreni, müzikleri, kostümleri ve Riot’un dünya çapındaki espor birikimiyle, oyuncuların mobil ve konsol oyunlarından beklentilerini bir üst seviyeye taşımayı hedefliyor.

ANC’li olduğunu söyleyen QCY T7 inceleme!

 ABS plastik kullanılan model, görünüşüyle üst segment kablosuz kulaklık hissiyatı uyandırıyor. Bluetooth 5.0 teknolojisi sayesinde kullanımda herhangi bir bağlantı kopması veya gecikme yaşatmayan cihaz, 100 lira civarında alınabilecek en iyi seçeneklerden biri.

Pasif gürültü engelleme (ENC) ve ANC sayesinde dış ortam performansı orta segment modellere göre iyi konumda olan cihazda 35 mAh batarya bulunuyor. Şarj kutusunun batarya değeriyse 385 mAh olan QCY T7, 3.5 saat kullanım süresi sunuyor. Kulaklıklar yaklaşık 1 saat, şarj kutusunun bataryası 2 saatte doluyor.

 Volkswagen, geçtiğimiz aylarda Türkiye’ye yatırımlarını durdurduğunu açıklamıştı. İddiaya göre Ford ile yapılan anlaşma sayesinde Volkswagen Transporter, Türkiye’de üretilecek.

İddiaya göre Volkswagen Transporter üretimi Türkiye’de olacak 

Ford ve Volkswagen, 2019 yılında elektrikli araçlar ve minibüslerin üretimi için anlaşma sağlamıştı. Yapılan anlaşma üretilecek olan modellerin ar-ge faaliyetlerini de kapsayacak şekilde genişletildi.

Volkswagen Transporter Türkiye'de üretilecek iddiası

Geçtiğimiz haftalarda açıklama yapan Ford Otosan, Kocaeli fabrikasına yapacağı yatırımla 2026 yılı ortasına kadar 440.000 olan fabrika kapasitesini 650.000’e çıkaracağını belirtmişti. Yapılan yatırımın uzun vadeli yeni nesil ticari araç projelerinde kullanılacağının altını çizen şirket, iddiaya göre Volkswagen Transperter modelini Kocaeli fabrikasında üretecek.

Ford, 2020’de başlayacağı Transit Costum modelinin çalışmalarıyla birlikte Volkswagen Transporter modelini de tasarlayıp üreteceğini açıklamıştı. Şirkete yakın kaynaklar, Ford’un yeni modelleri Kocaeli fabrikasında üreteceğini iddia etti.

Her iki şirketin de maliyet kaygısı nedeniyle ortak platform kullanmaya başladığı düşünüldüğünde Volkswagen Transporter T7 modelinin ülkemizde üretilme ihtimali bir hayli artıyor. Ayrıca elektrikli ticari araç piyasasına giriş yapan Ford, iddiaya göre elektrikli araçlar için geliştirilen Volkswagen MEB platformunu kullanacak.

‘Yerli 5G’ son viraja girdi, tarih belli oldu

 Türkiye 5G teknolojisine geçmeye hazırlanırken, bu konuda Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi, Sanayi ve Teknoloji ile Ulaştırma ve Altyapı bakanlıkları, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile TÜBİTAK‘ın destekleriyle yürütülen “Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi‘nde sona yaklaşıldı.

Telekomünikasyon teknolojileri alanında ürün ve hizmet sağlayıcısı olarak faaliyet yürüten 10 firmanın bir araya gelmesiyle yerli 5G teknolojisi için kurulan Global Telekom ve Entegre Teknolojiler AŞ (GTENT) Yönetim Kurulu Başkanı İlyas Kayaduman, 2021’de frekans ihalelerinin yapılmasının ardından yerli 5G kullanımının devrede olacağını açıkladı.

Yerli ve milli 5G’de son durum

Kayaduman, GTENT’te gelinen noktayla ilgili “Sadece 5G teknolojisinde değil, tüm haberleşme teknolojilerinde Türkiye’nin ihracat kapısı olmayı hedefliyoruz” dedi.

5G’ye geçiş aşamasında 10 milyar liralık Türkiye mobil haberleşme yatırım pazarının yüzde 45-50‘sine ulaşmayı amaçladıklarını anlatan Kayaduman şu bilgileri paylaştı:

2025 yılında 25 milyar dolara ulaşması beklenen küresel 5G altyapı pazarının yüzde 1’i, bölgesel pazarın yüzde 5’i ilk aşama hedeflerimiz. Proje kapsamında 5G Yeni Radyo, 5G Çekirdek Şebeke, Radyolink, OSS gibi ürünlerini yerli imkanlarla geliştirdik. Söz konusu ürünlerin 2021 yılı boyunca ilk sürümlerini ticari kullanıma ve ihracata açacağız. 5G frekans ihalesi sonrası da mobil işleticilerin kullanımına hazır olacak.

Milli 5G şebekesi projesinin kritik bileşeni radyolink Ekim ayında test edilmişti. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank‘ın katılımıyla demosu yapılan radyolink ile 12 kilometre mesafeden 4K çözünürlüklü görüntü başarılı şekilde aktarılmıştı.

4G ve 5G altyapılarının kritik bir parçası olan radyolink teknolojisinin yerli olması, veri güvenliği açısından büyük önem taşıyor.

Milli teknoloji olmadan 5G frekans ihalesi yapılmayacak

Cumhurbaşkanı Erdoğan “Yerli 5G teknolojisi altyapısını kurmadan 5G’ye geçemeyiz. Bunun için tüm kurumlarımızın ve firmalarımızın etkin ve hızlı şekilde hareket etmesi şarttır” açıklamasında bulunmuştu. Hükümetin konuya yaklaşımı nedeniyle yerli teknolojinin gelişmesi tamamlanmadan GSM şirketlerinin beklediği 5G frekans ihalesinin yapılmayacağı belirtiliyor.

Türkiye’deki GSM şirketleri, kullanımda olan 4.5G teknolojisi için yılda 1.5 milyar dolarlık altyapı yatırımı yapıyor. Bu rakamın 5G teknolojisine geçişten sonra katlanarak artması bekleniyor.

Apple’ın ilk kulak üstü kulaklığı AirPods Max duyuruldu!

 Bugüne kadar sızdırılan bilgiler yine doğru çıktı ve Apple, ilk kulak üstü kulaklığı AirPods Max modelini duyurdu. İşte AirPods Max özellikleri ve fiyatı!

AirPods Max özellikleri

Apple’ın ilk kulak üstü kulaklığı AirPods Max, çok yüksek kaliteli ses, Adaptif EQ, Aktif Gürültü Engelleme ve uzamsal ses özellikleriyle beraber geliyor. AirPods Max; özel akustik tasarım, H1 çip ve gelişmiş yazılımlarla bilişimsel ses özelliğine güç vererek Adaptif EQ, Aktif Gürültü Engelleme, Şeffaf mod ve uzamsal ses olanağı sunan üstün bir dinleme deneyimi yaratıyor.

 

AirPods Max’te derin baslar, hassas orta aralıklar ve net yüksek frekans genişletme sağlayan Apple tasarımı 40 mm dinamik sürücü bulunuyor. İkili neodimyum halka mıknatıslı motor, maksimum ses düzeyinde bile AirPods Max’in duyulabilir ses aralığının bozulmamasını sağlıyor.

Pil tarafında da iddialı olan kulaklık, Aktif Gürültü Engelleme ve uzamsal ses özellikleri aktifken 20 saate kadar dinleme ve konuşma süresi sunuyor. Kulaklık kullanılmadığı zamanlarda ultra düşük güç moduna geçmesini sağlayan Smart Case ile birlikte geliyor.

apple airpods max

Apple Watch modellerinde gördüğümüz Digital Crown, AirPods Max‘te de karşımıza çıkıyor. Kulaklıkta yer alan Digital Crown ile ses yükseltme, şarkılar arası geçiş, arama yanıtlama ve Siri’yi çalıştırma işlevleri yapılabiliyor.

 

Bluetooth 5.0 bağlantısına sahip kulaklık, kutusundan Lightning’den Type-C’ye şarj kablosu ve Smart Case ile çıkıyor.

AirPods Max Türkiye fiyatı

Uzay grisi, gümüş rengi, gök mavisi, yeşil ve pembe olmak üzere beş harika renk seçeneğiyle gelen AirPods Max, bugünden itibaren sipariş edilebiliyor. AirPods Max 15 Aralık Salı gününden itibaren satışta olacak. AirPods Max Türkiye fiyatı 5.699 TL olarak açıklandı.

MSI’ın başı yine belada: ekran kartları çalındı!

 Ekran kart üretici MSI’ın başı yine belada! Daha önce fabrikası yanan şirketin bu kez ekran kartları çalındı. PC oyuncularına sunduğu performanslı bileşenleri, dizüstü ve masaüstü bilgisayarları ile öne çıkan Tayvanlı üretici üst üste yaşadığı talihsizliklerle anılmaya başlandı.

MSI’ın 300 bin dolar değerindeki RTX 3090’ları çalındı

Bu sabah erken saatlerde Çin‘deki bir MSI fabrikasından 40 adet kargo kutusu içinde bulunan RTX 3090 ekran kartları çalındı. Çalınan ekran kartlarının yaklaşık 336.500 Dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor. Her biri 1500 dolar değerinde olan 200 adet ekran kartının, piyasadaki stok sıkıntısı nedeniyle karaborsada daha yüksek fiyata satılabileceği tahmin ediliyor. MSI marka ekran kartları açık artırma sitelerinde 2000 doların üzerinde alıcı bulabiliyor.

MSI, fabrikanın sevkiyat alanının kameralar ile izlendiğini ve her kamyonun denetlendiğine dikkat çeken bir açıklama yaptı. Bu hırsızlık olayının ‘içeriden’ bir iş olabileceğini vurgulayan şirket  polise başvurdu. MSI çalınan ekran kartlarının bulunmasını sağlayacak her bilgi için 15 bin Dolar ödül koyduğunu, sorumlu kişilerin itirafta bulunmaları halinde ‘merhametli olacağını’ da duyurdu.

Huawei Yeni Amiral Gemileri için 7.000 mAh Batarya Test Ediyor

  Telefon pazarında donanım rekabeti işlemci ve kamera odağından sıyrılarak batarya teknolojilerine doğru kayıyor. Mobil teknoloji dünyasınd...